Иво Илиев, дългогодишен експерт в дигиталния маркетинг, лектор на някои от най-известните бизнес събития в бранша, разговаря с нас за една от най-популярните маркетингови услуги и нейното правилно прилагане за успешния бизнес.

Повод е предстоящият целодневен обучителен семинар PresenTHINK на 27 ноември в София.



PresenTHINK е обучителен формат, който се провежда вече над 3 години у нас, съчетаващ бизнес нетуоркинг с лекции и дискусии по най-важните и актуални теми от интернет маркетинга и рекламата. Този път темата на събитието ще е Facebook реклама и ефективни съвети за social маркетинг.
Динамично променящата се дигитална среда и разнообразието от фейсбук реклами пораждат нестихващ интерес у всички развиващи се бизнеси, които знаят, че този канал е успешно средство за трупане на приходи и имидж.
„Никога не е просто ПОСТ” – каза Иво Илиев и ни накара да се замислим, че зад всяко едно Фейсбук послание има смисъл, скрита или явна, но винаги конкретна насоченост, емоция - заедно създаващи уникалната ВЪЗМОЖНОСТ да достигнеш до именно Твоите „съмишленици”. Това е и лайтмотивът на PresenTHINK Sofia 2015.


- Иво, разкажи ни повече за предстоящото обучение? За кого е полезно, какви ще са темите и как ще помогнат на бизнеса в практиката?

- Това лято няколко авторитетни международни издания се обърнаха към мен и други колеги по темата за електронната търговия. В момента фейсбук рекламата е един от най-изгодните начини да продаваш и печелиш в Интернет с нисък разход, достигайки до по-голяма маса потенциални клиенти. Същевременно лошото управление на тази реклама може да я направи излишно скъпа и доста слабо-ефективна. Затова PresenTHINK ще акцентира именно на полезната за бизнеса фейсбук реклама. Същевременно самото събитие ще има достатъчно нетуоркинг паузи, време за дискусии и поставяне на казуси, за да може на достъпен и разбираем език да се изяснят всички теми и проблеми пред собствениците на фирми.


- Вашите дигитални агенции имат солиден опит в маркетинга за социални мрежи. Вие работите и сте работили по много регионални и международни проекти за компании като NOKIA, Eucerin, Райфайзенбанк, NIVEA, Magniflex, Fisher-Price, Ford и др. Би ли споделил какво провокира фирмите да инвестират толкова много в социалните мрежи?

- Заради бизнес климата и икономиката ни фирмите често са принудени да мислят само за възвръщаемостта от инвестициите си. При социалните мрежи има и друга полза – възвръщаемост от интереса и от имиджа, който са създали там.

Фирмите трябва да инвестират там, където са клиентите им – затова бюджетите за social са все по-сериозни, а маркетингът и рекламата там – все по-добре планирани и с по-ясна стратегия.

В момента фейсбук рекламата е много разнообразна и това я прави много изгодна. Именно това разнообразие я прави и доста сложна за бизнеса. Сложна за управление, планиране и оптимизация. Затова е важно да запознаем бизнеса с нея по правилните начини, за да знаят неговите представители за какво харчат средства и какво получават като възвръщаемост.

По-модерно мислещите бизнеси знаят, че за потенциалните им клиенти в социалните мрежи няма значение колко голяма е фирмата ти, а какво е отношението към нея. Чрез Facebook и другите социални канали можем най-лесно, бързо, евтино и масово да запознаем клиентите си с нашата дейност, стоки и услуги.

- Ще издадеш ли кой вид фейсбук реклама е най-ефективен, или това ще е нещо, което само посетителите на събитието ще имат възможността да научат?

- Не, напротив! Това не е тайна и с удоволствие ще ви отговоря – зависи от рекламните цели. Понякога чувам, че целите са „защото конкуренцията прави реклама“ или „защото трябва повече хора да научат за нас“ – това вероятно са бизнес цели, но те не са приложими във фейсбук рекламата, където е важно най-вече колко плащаш и как ти се връща то.

Ако имаме електронен магазин е добре да плащаме само при реализирана продажба – да, има такава възможност и това е една от темите на предстоящото ни обучение. Ако имаме нова фирма или нов продукт, който пускаме на пазара – трябва ни имиджово присъствие и съответно рекламираме с плащане на клик или импресии. Ако искаме да ангажираме вниманието на аудиторията – плащаме за like, споделяне или коментар на постовете ни. Това й е хубавото на фейсбук рекламата – плащаш само за това, което искаш да получиш, но ако знаеш какво е и как да оптимизираш
рекламния формат. Затова ще си говорим цял един ден на PresenTHINK.

Иво Илиев, дългогодишен експерт в дигиталния маркетинг, лектор на някои от най-известните бизнес събития в бранша, разговаря с нас за една от най-популярните маркетингови услуги и нейното правилно прилагане за успешния бизнес.