X

Как да прогоним стреса?

от в 18:23 на 20.09.2013 в Здраве и спорт | Здраве


Как да прогоним стреса?

Как да прогоним стреса?

Стресът е навсякъде около нас, дебне ни от всеки ъгъл. Още от раждането си сме подложени на него от различни източници и поради различни причини. На по-късен етап от живота ни започват и по-сериозните проблеми, които ни подлагат на още по-силни тревоги. Проучванията сочат, че над 13% от хората в България са подложени на стрес, било то в семейството, на работното място или някъде другаде.

Съществуват няколко вида стрес в зависимост от това, как човек приема дадената ситуация:

  • ситуативен – не трае дълго, изчезва заедно с причината за създаването си

  • хроничен – по-дълготраен, като поводът също не отшумява бързо

  • посттравматичен – хората реагират на съответната причина за появяването му едва след 24 часа. Продължителността му е дълга – може да трае месеци или години.

В зависимост от характера на човек, както и от вида стрес, всеки се справя по различен начин с него и за различен период от време. Едни се нуждаят от няколко часа, други от 2-3 дни, трети от седмица-две.

Дотук с различията, време е да поговорим за методите, чрез които можете да се отървете от стреса. Естествено, има голям шанс изброените неща да не помогнат на 100%, но не губите нищо, ако опитате.

  • Спазвайте „закона” – краят на седмицата е за почивка, не за работа, така че оставете грижите за след събота и неделя. За тях изберете максимално удоволствие и релаксация.

  • Ако не сте алергични и няма друга причина, поради която да не си вземете домашно животинче – го направете. Любимците задържат вниманието ви далеч от проблемите, действат позитивно както на вас, така и на семейството ви, зареждат ви с енергия и ви ободряват. Към този метод спадат и т.нар. кучетерапия – да се разхождаш и да играеш с кучето си и коткотерапия – да галиш и обгрижваш котката си.

  • Ходете по-често на процедури като масаж, отпускаща музикотерапия, акупресура, ароматотерапия, акупунктура.

  • В зависимост от годините и предпочитанията си изберете фитнес, аеробика, джогинг, разходки, туризъм, каране на колело/ролери, пилатес, йога и други.

  • Отдайте се на любимата на всички дами шопинг терапия, която е хубаво да се практикува, независимо дали сте под стрес или не. Разбира се, като оставим шегата на страна, купувайте не само обичайните неща, а се насочете и към един интересен роман, който ще ви отведе в един нов различен свят, където ще бъдете герой с друг живот.

  • Задължително подбирайте храната си. Всеки реагира различно на стреса – един губят апетит, а други започвам да консумират храна постоянно и положението излиза извън контрол. Без проблем може да добавите към менюто си чай, който успокоява нервната ви система – подходящ е този от маточина, лайка или женшен.

Ако никое от тези неща не ви подейства, най-добре се консултирайте с лекар. Трябва да знаете, че лечението може и да не включва прием на лекарства, зависи, обаче, дали ще попаднете на истински специалист, който да ви го каже.

 



Теми   стрес | съвети

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.