X

Как да се справим с проблемите със съня след смяната на времето?

от в 14:10 на 25.03.2016 в Здраве и спорт | Здраве


Как да се справим с проблемите със съня след смяната на времето?

Как да се справим с проблемите със съня след смяната на времето?

Как да се справим с проблемите със съня след смяната на времето?
Както вероятно знаете, тази неделя преместихме стрелките на часовника с един час напред. И макар и да губим само един час от денонощието, той се отразява пагубно на съня при повечето хора.

Защо е така?

Преминаването към Лятно часово време нарушава ритъма на биологичния ни часовник и ни е необходимо време да свикнем с новия си режим. Освен това загубата на тези 60-минути сън съвпада и с периода на пролетна умора, която се проявява при повечето хора и се изразява в повишена сънливост и дискомфорт. За да избегнете това състояние, ви съветваме да спазите няколко наистина прости трика, които ще помогнат на тялото ви да се пренастрои и съвсем скоро ще се наслаждавате на по-светлите пролетни утрини.

  • В съботния ден преди промяната на часовника преместете тренировката си на обяд – упражненията помагат за ефективното пренастройване на организма към новия режим, но също така повишават и телесната температура, което пречи на заспиването, затова не е добре да спортувате вечерта.
  • В неделната сутрин станете по времето, в което обичайно се будите – ако останете в леглото целия ден, тялото ви ще изпита сериозни затруднения да свикне с новия си режим през следващата седмица.
  • Прекарайте достатъчно време навън в неделя, по възможност на слънчева светлина. Най-добре е да се отдадете на разходки – така ще съчетаете набавянето на мелатонин и витамин D с физическите упражнения.
  • Можете да наваксате пропуснатият час сън с кратка дрямка – внимавайте обаче да не е прекалено близо до времето, в което обичайно лягате, тъй като в такъв случай ще ви е трудно да заспите.
  • През следващите дни се излагайте на слънчева светлина сутрин и избягвайте ярката светлина вечер (това означава без телефон или лаптоп в леглото). Ако имате проблеми със заспиването, опитайте да релаксирате преди лягане – четете хубава книга, вземете си вана или слушайте успокояваща музика и в никакъв случай не се отдавайте на мисли за проблемите си или напрягащи телевизионни програми. 

В крайна сметка целта на Лятното часово време е да използваме по-продуктивно светлата част на деня и ако успеем правилно да се пренастроим организма си към новия режим, ще можем да се насладим на по-светлите сутрини и да се отдадем на свежото пролетно настроение.

 



Теми   лятно часово време | смяна на часа | съвети | сън

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.