X

Какви грешки допускаме най-често докато тренираме

от в 12:00 на 29.12.2013 в Здраве и спорт | Спорт


Какви грешки допускаме най-често докато тренираме

Какви грешки допускаме най-често докато тренираме

Понякога несъзнателно или просто поради незнание се случва да допускаме „сериозни грешки“ докато тренираме, поради което резултатите от положените усилия се забавят или изобщо не идват. Така че, ако искате да постигнете максимални резултати във фитнес залата, то ще трябва да се постараете и да коригирате навреме грешките си. Ето кои са най-често допусканите грешки от трениращите.

Неправилно изпълнение

Неправилното изпълнение на упражненията може да се окаже една от основните причини, поради които не постигате желаните резултати.  За съжаление, обаче, по-голяма част от трениращите смятат, че е по-важно просто да повдигаш тежестта, без никакъв умисъл и казано на жаргон – „да се напомпиш“. Което разбира се е огромна грешка, тъй като по този начин се измества натоварването върху останалите мускули за сметка на този, който всъщност тренираме.

Да вземем например повдигането на щанга от лег или т.нар. „лежанка“. В стремежа си да вдигнат повече килограми, повечето трениращи пренебрегват правилната техника на изпълнение на упражнението. За съжаление те не осъзнават, че по този начин натоварват много по-малко гръдния мускул, за сметка на останалите „поддържащи“ мускули, които участват в упражнението.

Претрениране

„Прекалено“ честото посещаване на фитнес залата може да попречи на резултатите, които постигате. Може би не знаете, но мускулите растат докато почиват. За да се възстановят напълно мускулните влакна от тежката тренировка, на която сте ги подложили, е необходимо най-малко 48 часа време.

Разбира се, при всички хора времето за възстановяване е различно, но е не по-малко от 24 часа. Един от признаците, по които може да разберете, че сте „претренирали“ е чувство за отпаднало и недостатъчна физическа сила.

Неподходящ тренировъчен или хранителен режим

Много дами си мислят, че ако тренират и се хранят по същия начин като някои от холивудските звезди ще постигнат същия резултат като тях. Това е огромна грешка. Тези програми са създадени изцяло според нуждите на „техните тела“. Така че не се учудвайте, ако в крайна сметка спазвате стриктно хранителния и тренировъчен режим на Дженифър Анистън, но не постигнете „нейните“ впечатляващи резултати.

За максимални резултати се възползвайте от услугите на диетолог и фитнес инструктор, който да Ви изготви специална програма съобразена с Вашето тяло и цели, които искате да постигнете.

Не се натоварвате достатъчно

Питате ли се защо в края на тренировката се чувствате свежи и достатъчно силни, за да тренирате още толкова? Това се дължи на факта, че не се натоварвате достатъчно. Много хора не тренират по една и съща програма с едни и същи тежести с течение на месеци. Поради това, мускулите им се адаптират към натоварването, на което ги подлагат и буквално спират да растат.

За да расте мускулът, той трябва да бъде постоянно подлаган под напрежение. По този начин той успява да увеличи размерите си, за да се справи с тежестите, с които го принуждавате да работи.

Разбира се, това трябва да се случва постепенно, за да се постигне желания резултат. Увеличавайте тежестите най-много с 5 до 10% от тези, с които обикновено тренирате и така всеки път, когато усетите, че мускула Ви е привикнал към новата тежест.



Теми   грешки | спорт | тренировки

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.