X

"СТОП!" на есенната умора с 3 лесни стъпки

от в 13:27 на 19.10.2013 в Здраве и спорт | Здраве


"СТОП!" на есенната умора с 3 лесни стъпки

Кратките есенни дни са причина за умората, която чувстват много от нас. Липсата на достатъчно слънце също ни действа депресиращо и меланхолично. Ето как да се преборим с това усещане по естествен начин.

Ако ви липсва концентрация, събуждате се трудно сутрин, оплаквате се от резки промени в настроението, които често водят до депресия и тревожност, означава, че трябва да вземете спешни мерки за борба с есенната умора. Липсата на дневна светлина разстройва циркадните ритми на тялото. Въздействието на денонощието е изключително важно в борбата с депресията и умората. Промяната на часа към зимно часово време също се отразява върху организма и ни кара да се чувстваме още по-потиснати. След промяната на часа ще ставаме по-тъмно и ще се прибираме от работа по-тъмно. Всичко това налага сами да се погрижим за нуждите си, за да се радваме на добро настроение.

Повече протеини и въглехидрати

Когато сме уморени, ние често посягаме към въглехидрати като - хляб, зърнени храни, сладкиши. Но консумирането само на въглехидрати самостоятелно не може да предизвика вълна от серотонин в мозъка. Един прост начин за блокиране на сънливостта и умората е това да добавите протеин. Когато въглехидратите се консумират в комбинация с протеини, те предотвратяват спада на енергия и дори ви зареждат с допълнителна енергия

Пийте много течности


Ако се чувствате уморени няколко часа, след като сте станали от сън, никак не е изключено да сте дехидратирани. Дори леката дехидратация може да причини умора. Лесно е да забравите да пиете вода, когато сте заети. Дръжте на бюрото си шише с вода, което да ви подсеща да пиете. Имайте предвид и че водата от чай, кафе, сокове и други напитки не се брои. Повечето от тези напитки са кисели и заради тях се нуждаете от вода, която да неутрализира киселинността.

Женшен


Женшенът помага на организма да се адаптира към околната среда и смяната на сезоните, като отпуска кръвоносните съдове и така доставя повече кислород до клетките. Препоръчително е обаче да избягвате женшен преди лягане, за да спите пълноценно и спокойно.

Тези мерки ще ви помогнат да се преборите с есенната умора, но не забравяйте, че постоянната умора може да бъде признак на заболяване. Консултирайте се с личния си лекар при нужда.



Теми   есен | съвети | умора

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.