Супермаркет помага на възрастните хора да се преборят със самотата с  разговор на касата и специален кът за кафе.

Борба със самотата 

В Холандия (и в много други страни) самотата сред възрастните хора е много често срещана. Според проучване около 50% от хората на възраст над 55 години се чувстват самотни. Това вдъхновява супермаркет във Влиймен, Холандия да стартира две големи инициативи, а именно „All Together Coffee Corner” и „Checkout”.

Този супермаркет официално открива социален кът за кафе. Място, където възрастните хора могат да се срещнат с други хора и да разговарят или да помолят за помощ при малки задължения.

Ролята на местния супермаркет

94-годишната Кристиен Смитс и холандският министър Хюго дии Йонг официално откриват къта за кафе „Всички заедно“ преди десетина дни. Целта е да се създаде място за срещи, където възрастните хора да могат да се срещнат с местни жители и доброволци от фондация "Alles voor Mekaar".

Фондацията, която се състои изцяло от местни доброволци, функционира от една година и е постигнала огромен успех. Тя среща доброволците и самотните възрастни хора. Първите помагат като пазаруват, помагат в градината и т.н.

Супермаркетът във Влиймен иска да допринесе за положителни и щастливи домакини в ъгъла за кафе "Всички заедно". Но приносът им не свършва дотук...

 

Представяне на „разговора на касата“. Това е първата такава инициатива в света. Хората, които биха искали да разговарят, трябва да знаят, че това ще отнеме повече време, тъй като касиерът отделя време за бъбрене.

Алекзандър ван Вийрт (инициатор) има големи очаквания. „Ще посещаваме редовно къта за кафе, за да се свържем с тези, които се нуждаят от подкрепа. Просто ще се пазим един друг.“ Лизбет Гевелинг вече е привърженик и доброволец. Всяка седмица тя посещава 94-годишната Кристиен Смитс. "Пия кафе с нея или пазарувам, станахме истински приятелки."

Противопоставяне на тенденцията

Тенденцията в супермаркетите е да се въведат все повече технологии с цел намаляване на разходите и подтикване на потребителите към самообслужване. Позволявайки на клиентите сами да сканират избраните продукти и след това да платят на каса за самообслужване, се получава все по-малко комуникация между хората. Така че това, което прави този супермаркет наистина се противопоставя на тази тенденция и играе положителна роля в борбата срещу самотата.