За да бъде екранната версия висококачествена, не е достатъчно просто да прочетете и да харесате романа - трябва да сте пропити с настроението му и да разберете за какво точно става дума. В случая с „Майстора и Маргарита“ сякаш и самият Михаил Булгаков се обърква. Този извод може да се направи, поглеждайки колко пъти е преименувал произведението. За 11 години работа по романа авторът измисля и отхвърля 10 заглавия. Такова колебание се дължи на факта, че в „Майстора и Маргарита“ няма очевидна централна тема. Това е роман за безкористната любов, или за изкуството, или за живота, или за висшите сили… За произведението това е неважно, защото в него всеки читател ще намери нещо за себе си. Но режисьорът трябва да разбере какво точно снима и на какво залага. Защото иначе му предстои провал.