X

5 признака, че не е просто лошо настроение, а депресия

от в 15:20 на 11.08.2016 в Всичко за теб | Щастие


5 признака, че не е просто лошо настроение, а депресия

5 признака, че не е просто лошо настроение, а депресия

Всеки от нас има тежки дни. Чувстваме се така, сякаш нищо не върви, сякаш никога няма да открием правилната посока. Това е толкова човешко и всеки от нас го е изпитвал. Но докато е нормално щастието и тъгата, вълнение и апатията да се редуват, то има едно състояние, което е белязано само от негативни мисли, които изсмукват цялата радост от живота ни.

Ето и какви са разликите между това лошо настроение, което можеш лесно да победиш, и депресията, за която трябва да потърсиш помощ:

1. Не искаш да виждаш приятелите си

Обикновено, когато нещо в живота ни не върви, първо се обръщаме към близките ни хора. В тяхната компания всеки проблем изглежда по-лесно разрешим и дори самото споделяне на проблемите ни кара да се почувстваме по-добре.

Ако искаш да се изолираш от приятелите си, това е лош знак, особено ако вече не се чувстваш добре в компанията им. Един от най-подмолните трикове на депресията е да те изолира от близките ти хора, които ще са ти нужни, за да се справиш с проблема. Затова недей да избягваш приятелите си, прави планове с тях винаги когато можеш.

2. Хранителните ти навици са се променили

Има два основни начина, по които депресията влияе на апетита ни – когато нищо не ни се яде и когато ядем много повече от необходимото, дори това да не ни носи удоволствие. И двете състояния влияят негативно на ума и тялото ти. Ако не се храниш достатъчно, постоянно ще се чувстваш отпаднала и неспокойна. Ако пък се храниш твърде много, ще се чувстваш мудна и потисната. Трябва да направиш усилие да се храниш балансирано, ако ти е трудно, съсредоточи се върху три пълноценни хранения на ден.      

3. Постоянно си уморена

И нямаме предвид уморена от типа на „оф, пак е понеделник, а още така ми се спи”, по-скоро истинска умора, която те обгръща и ти е трудно дори да станеш от леглото, въпреки че си спала поне 8 часа.

Постоянната умора е често срещан признак на депресията. Тя превзема както тялото, така и ума ти. Може да си спала достатъчно часове, а да се чувстваш така, сякаш не можеш да се съсредоточиш или след малко ще заспиш. Дори най-простите задачи представляват проблем в такива моменти.

Противоположният проблем – безсънието, също е често срещано състояние. Много депресирани хора не могат да спят цяла нощ, въпреки че са уморени, защото през цялото време разнищват един проблем, без да намерят решение. Или се оставят безсилието пред ситуацията да ги обземе и да ги накара да се почувстват още по-тъжни и нищожни.

Бори се срещу тази умора и тези пагубни мисли – тренирай, избягвай кофеина и се научи на няколко техники за релакс. Това ще подобри състоянието ти, но вероятно няма да те излекува напълно, защото при депресията ключово е емоционалното ти състояние, което влияе на съня ти.

4. Не изпитваш желание за секс

Сексуалният нагон е различен при различните хора – може би искаш да го правиш два пъти на ден или веднъж месечно, а може би въобще не си толкова заинтересувана от секса. Всички тези предпочитания са напълно нормални.

Проблемът идва, когато желанието ти за секс се е променило драстично. Ако някога си имала доста активен сексуален живот, а сега нямаш никакво желание, това може да е признак за депресия. Това коварно състояние ти отнема способността да чувстваш радост и наслада, затова накрая може въобще да не ти пука какво се случва със сексуалния ти живот. Ако имаш партньор, време е да го обсъдиш с него. Не се чувствай притисната да правиш секс, когато не искаш, но може би има начин отново да възродиш искрата в теб.

5. Бъдещето не те вълнува

Един тежък ден ни кара да чакаме с нетърпение уикенда, тежък месец предизвиква желание да дойдат по-добри дни... Но във всички тези моменти има лъч надежда. При депресията не изпитваш никакво вълнение за бъдещето, не можеш да правиш нито далечни, нито близки планове.

Ако разпознаваш в себе си някои от тези симптоми за продължителен период от време, трябва да осъзнаеш две неща – ти не си сама, това не продължава вечно и ти си достатъчно силна, за да се пребориш.

Първата стъпка е да осъзнаеш, че имаш нужда от подкрепа. Втората е да я потърсиш – от приятелите или от професионалист. Не се страхувай да говориш за проблемите си, близките ти ще застанат до теб и ще те подкрепят.



Теми   депресия

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.