X

6 начина да се справите със стреса, който сами създавате

от в 10:40 на 16.06.2016 в Здраве и спорт | Здраве от природата


6 начина да се справите със стреса, който сами създавате

6 начина да се справите със стреса, който сами създавате

“Стрес” е често срещана дума в нашия речник, която обикновено използваме без да се замислим и без да вникнем в нея. Ще ви дадем една малко по-различна дефиниция за това понятие, която ви помогне да се справите с него.  Стресът всъщност е реакция на страх към всички промени, които ви се случват. По природа повечето от нас се стремят към спокойствие и константност на отношенията и обкръжението им, но всъщност животът е една непрекъсната промяна, колкото по-бързо осъзнаем това, толкова по-лесно и безпрепятствено ще живеем, дори на ежедневна база.

1. Не се страхувайте от промяната

Ако се замислите дълбоко в себе си, ще установите, че вие също не сте същите като вчера, камо ли като преди години. Иначе животът просто не би имал смисъл. Всички около вас също се променят, децата ни растат, родителите ни остаряват, приятелите ни преминават през различни фази – всичко се променя. А чарът на живота е в това, че всъщност ежедневно можем да преоткриваме хората около нас, да научаваме нови неща за тях, да намираме нови причини, заради  които да ги ценим и да ги обичаме. Промяната всъщност е в природата на съществуването и не би трябвало да е стресова ситуация за вас.

2. Сприятелете се с неизвестното

Безспорно неизвестното плаши, стресира и спира много хора. Когато почувствате, че нищо не е във вашите ръце и нямате контрол над ситуацията, не се ядосвайте и не си изкарвайте проблемите на най-близките ви хора. Повтаряйте си само, че душата ви знае най-добре опитностите, пред които ще ви изправи в този живот и че това, което ви е необходимо да знаете за момента, се разкрива пред вас. Както се пее в една популярна песен: “Ако виждаме бъдещето, тогава за какво ни е то ...?”.

3. Изчакайте, преди да реагирате първосигнално

Когато усетите, че стресът ви е надвил и имате нужда да му кажете “Стоп”, просто отделете няколко минутки, укротете дишането си с няколко дълбоки вдишвания и си повторете следните изречения:

Зная, че стресът е само страх.

Освобождавам се от страха.

Чувствам се в безопасност.

Животът без страх е мое изконно право.

Дъхът ми ме успокоява.

Всичко в моя свят е наред.

4. Приемете, че вие сами създавате стреса си

Няма нищо случайно в живота ви, за всичко има причина и време.  Не се чувствайте безпомощни, защото цялата власт е във вашите ръце. Различните хора реагират коренно различно при еднакви обстоятелства, така че емоциите и мислите ви зависят изцяло от вас. Ревът на един лъв, например може да предизвика паника у един и любопитство у дру, ако той е дресьор. Каквото и да се случи, реагирайте спокойно, опитайте се да видите отвъд малката картинка, която виждате в момента и си извадете нужните уроци. Обикновено животът се опитва да ви научи на търпение, прошка, разбиране, състрадание и безусловна любов. Толкова е простичко.

5. Престанете да обвинявате автобуса

 

Ежедневието ни често е изпълнено с малки и стресиращи ситуации, на които обръщаме твърде много внимание. Автобусът е закъснял, колежката ни не си е свършила работата, детето не си е оправило стаята, подаръкът за любимия ви закъснява ... Първото, което можете да направите в тези ситуации е да видите доброто и положителното в тях, такова със сигурност има, просто насочете вниманието си към него – автобусът ви е закъснял, но по пътя ще срещнете най-добрата си приятелка от училище, колежката ви не си е свършила работата, но имате възможност да опитате нов подход към нея и с разбиране да установите защо се е получило така ... Всичко във вселената е енергия и обикновено получавате това, към което насочите вниманието си. Тя не прави разлика между добро и лошо, просто ви дава, това което си пожелаете. 

6. Посрещнете предизвикателствата на шофирането с усмивка

Ясно е, че и най-големият непукист се превръща в ревящ звяр, дори щом се окаже приклещен в едно приятно задръстване. Да не говорим за ситуацията, в която някой ви засече на пътя, направи друга опасна маневра или пък ожули колата ви. Шофирането в големия град отдавна е синоним на сигурно каляване на нервите и тест за издръжливостта на психиката. Не можете да избягате от приключенията с колата, освен ако не се откажете от услугите й и се доверите на градския транспорт например. А и не е нужно да го правите! Време е да разберете, че можете да съществувате в тази реалност без да сте подчинени на бесния й ритъм. Първо направете комфортен престоя ви в колата с любима музика. Ако на пътя ви се изпречи някой незнаен джигит, пропуснете го, отбийте дори, за да мине. И запомнете, че и да споменете всичките му роднини това не го променя, напротив, даже напряга само вас. Важно е да промените вашето отношение към него или към ситуацията. В случай че често си изпускате нервите в колата, замислете се цялостно, защото сте толкова напрегнати напоследък и какво ви натоварва. Повече спокойствие за психиката можете да постигнете например с Шуслерови соли №5 калиев фосфат и №7 магнезиев фосфат, които дори е добре да имате подръка в колата. Можете даже да ги разтваряте в стъклено шише, по 5 таблетки от всяка на ден, като това да бъде вашата напитка антистрес във всеки момент на деня. Пожелайте си спокойно шофиране и постепенно ще видите как то ще бъде такова, защото ще спрете да забелязвате дразнителите около вас! И то не само на пътя!



Теми   стрес

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.