X

Чуй тялото си или как да се справим с ПМС?

от в 10:30 на 23.03.2016 в Здраве и спорт | Здраве от природата


Чуй тялото си или как да се справим с ПМС?

Чуй тялото си или как да се справим с ПМС?

Тялото ни винаги ни говори, но ние често предпочитаме да заглушим неговите сигнали или да ги сметнем за нещо нормално, което ще отмине.  Истината обаче е, че всичко което излиза извън това да се чувстваме удобно и спокойно в кожата си е симптом за проблем. Не се отчайвайте обаче, гледайте на своите болки, заболявания и проблеми като на стъпала, които трябва да преминете по стълбата на живота си, за да усъвършенствате себе си и в крайна сметка да се превърнете в опитен и положителен човек. 

Чувствате ли се изнервени преди да дойде менструалният ви цикъл, смятате ли, че можете да изядете 10 парчета шоколадова торта, имате ли силни болки, мислите ли, че всеки човек, който се изпречи на пътя ви е виновен за нещо? Ако отговорът е “да”, честито вие сте в нашия отбор! За съжаление предменструалния синдром придобива епидемични размери в днешния свят и все повече жени се оплакват от него.  Замисляли ли сте се, че обикновено лекарите ви казват, че този проблем или е наследствен или нямат обяснение за него и ще премине след като родите. Това обаче така и не се случва, а ако сте споделяли този проблем с по-възрастните жени в семейството, те ви разкриват, че за тях той не е познат и дори не могат да ви разберат, когато се барикадирате в леглото и не искате да виждате никого.

Тъй като силно вярваме, че чувството на хармония и спокойствие е изконно право на всяка дама и това е нейното нормално състояние, решихме да потърсим повече информация за причините за безпощадния ПМС. Ето какво открихме:

Отхвърляте своята женственост

Нека започнем първо от мисловния модел, който би могъл да доведе до подобни проблеми. В днешното общество една жена е натоварена с много отговорности и очаквания, социалните роли не са разпределени както е било това преди 50 години. Една представителка на нежния пол трябва да бъде дама, да изглежда перфектно, домът й да бъде изрядно почистен, да бъде опора за мъжа до себе си, да има достатъчно време за детето си и същевременно с това да ходи на работа на пълен работен ден. Междувременно ние дамите, сме иззели доста от отговорностите на мъжете до нас и несъзнателно отхвърляме своята женственост. Освен това в нашето съвремие проявата на емоции се смята за слабост - не си достатъчно силна, ако плачеш, не си достатъчно твърда, ако споделиш, че срещаш трудности. Така без да разберем се оказваме в един затворен кръг, оплетени в собствените си емоции, които не можем да извадим извън нас, за да не ни помислят за недостойни. Започва ли да ви звучи познато? Често кълбото от нерви, в което се превръщате по време на цикъла си може да бъде израз именно на този проблем. 

Решението: Позволете си да бъдете нежна жена. В началото вероятно ще ви бъде малко по-трудно, но щом вече вниманието ви е насочено към проблема, ще можете по-лесно да видите неговите сигнали и симптоми. Споделяйте по-често с близки и приятели, покажете и на тях, че няма нищо срамно в това да кажеш какво чувстваш точно сега и в този момент. Хвърлете един бегъл поглед на седмичния си график и се замислете колко често отделяте време само за себе си? Никакво или почти никакво, нали? Запишете си час за релаксиращ масаж, отидете на йога или просто останете насаме със себе си и си направете маникюр у дома. Добре е да знаете, че има специални масажни техники, които се фокусират върху енергийните женски центрове (жлезите с вътрешна секреция) и с тях можете да повлияете както редовността, така и неприятните усещания преди и по време на цикъла.

Таите неизлекувана болка в себе си

Обикновено, когато ни се случи нещо лошо, ние го заравяме дълбоко в себе си, защото болката, която трябва да преживеем, за да осъзнаем проблема, да го анализираме и да го оставим да премине свободно през нас, ни се струва твърде голяма и непоносима. Проблемът тук е, че щом отказваме да се справим с болката, тя няма къде да отиде. Тя не може да се освободи нито от съзнанието ни, нито от нашето тяло. Така често ни удря в най-слабите места, за доста дами това са именно женските органи. Ако сте изпробвали всякакви методи за справяне с менструалните болки, но те просто не работят, замислете се над възможността просто да таите твърде много болка в себе си.

Решението:  Носите ли травми от детството си? Отказвате ли си сексуални удоволствия, защото някой ви е втълпил, че те са срамни? Преживяхте ли всички караници на вашите родители или ги носите в себе си и ги пресъздавате в своето семейство или във връзките си?  Колкото и да е болезнено, трябва да пуснете тези чувства и хора да си отидат от вашето съзнание, за да можете да живеете в настоящето и да направите място на щастието, което се опитва да си пробие път във вашия живот. Една от най-лесните техники, които можете да използвате, е да напишете на един лист 5 от емоционалните травми, които смятате, че ви пречат да продължите напред. Осъзнаването на проблема е първата крачка към неговото решение. И не забравяйте, че в това време от месеца тялото ви се чисти в буквалния смисъл. Много токсини, вредни и кисели субстанции и отпадни вещества се изхвърлят с менструалната кръв. Сигурно не знаете, но матката е вторият черен дроб в женското тяло. Така че цикълът ви не е изпитание, а физиологична необходимост да сте здрави. Не го мразете, благодарате, че го имате!

Мразите цикъла си

Сигурно тази причина ви звучи странно, но замисляли ли сте се за негативните асоциации, с които обикновено ние жените свързваме месечния си цикъл. Малките момичета биват учени, че това е нещо срамно и притеснително, чувствате се нервни и ви боли. Този негативен модел на мислене няма как да ви донесе положително преживяване или полза, нали? Ние ще ви предложим една съвсем нова призма, на която да заложите, когато става дума за онези дни от месеца. Често използваме времето, в което сме в ПМС, за да си обясним вътрешното напрежение, което носим в себе си. Истината е, че те просто са израз на емоциите, които бушуват вътре във вас и които търсят вратичка, през която да излязат. 

Решението: Започнете да възприемате този специфичен период като възможност да решите проблемитe, които сте насъбирали през месеца. Анализирайте знаците, които тялото ви дава, за да се ориентирате по-добре в нещата, които в действителност ви засягат и ви докосват. 

Не се храните правилно

Ако непрекъснато сте на диета или пък предпочитате лесната и бърза храна (баничка, пица или шоколадов десерт от магазина) има голяма вероятност да страдате от хормонален дисбаланс, който би могъл да бъде в основата на проблеми с месечния цикъл. За да функционират нормално репродуктивните ви хормони се нуждаят от здравословни мазнини. Много е важно в ежедневния си режим да включвате продукти като риба, ленено семе, яйца, тиквени семки и орехи. Седмица преди старта на менструалния цикъл можете да заложите на сготвени зелени зеленчуци, като броколи, брюкселско зеле и спанак. Те балансират нивата на естроген и прогестерон чудесно. 

Не забравяйте и суровото какао! В дните преди да ни дойде, нашите тела буквално крещят за магнезий, защото нивата на хормоните ни стават нестабилни. Когато организмът на жената произвежда повече естроген, започва да й се хапва повече сладко, гърдите й стават по-чувствителни, а нивата на магнезий падат драстично. Тук на помощ идва суровото какао. Неподсладеният му и естествен вариант съдържа голямо количество магнезий, който може много да ни помогне да регулираме някои от най-неприятните симптоми на ПМС. За да усвоите максимално полезните вещества от какаото, има една малка тайна. Тя се казва магнезиев фосфат. Позната е още като Шуслерова сол №7 на Немски хомеопатичен съюз. Солта позволява вашето тяло да разпределя правилно необходимото му количество магнезий. Основният проблем при повечето от нас е, че тялото ни работи под стрес и това пречи на правилното усвояване на полезните минерали от храната. От друга страна магнезият се губи най-лесно от всички минерали, чрез потта например. Затова е необходимо да приемате сол №7 седмица преди цикъл и по времето му. При силни болки разтворете 10 таблетки от солта в гореща вода и пийте на малки глътки. Солта отпуска мускулатурата на цялото тяло (матката, стомаха) и премахва спазмите, които причиняват болка. С нея ще сте по-спокойни и уравновесени и ще спите добре. Тя действа като болкоуспокояващо отпускащо средство. Подходяща е и при всякакъв вид главоболие.

 



Теми   менструален цикъл | пмс | предменструален синдром

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.