X

Ето как количеството сън влияе на здравето и външния ти вид

от в 10:00 на 17.09.2016 в Здраве и спорт | Здраве


Ето как количеството сън влияе на здравето и външния ти вид

Ето как количеството сън влияе на здравето и външния ти вид

Не е тайна за никого, че ползотворният сън е от огромно значение за здравето ни. Повечето хора смятат, че 8 часа е необходимото количество сън, докато други твърдят, че могат да издържат и само с 6 часа. Е, този експеримент показва каква е разликата между двете.

Сара Чалмърс е 46-годишна жена от Великобритания, която решава да се включи в експеримент, разглеждащ ефектите от липсата на достатъчно сън. В началото на експеримента учените анализирали състоянието на кожата на Сара чрез специален скенер. В края на експеримента се забелязала, че размера на порите на Сара се е удвоил, а по кожата ѝ се образували червени петна.

„Изглеждах много по-възрастна от моите 46 г. Имах черни кръгове под очите, кожата ми беше загубила блясъка си, порите ми бяха толкова уголемени, че можех да ги видя дори от разстояние. И на всичкото отгоре – няколко петна се появиха на брадичката ми. Уморявах се по-бързо и бързо се ядосвах. Мразех отражението си в огледалото”, разказва Сара.

В първата част от експеримента Сара трябвало да спи не повече от 4 часа на нощ (от 2 до 6 ч.) През този период Сара не се чувствала уморена, но в същото време имала усещането, че изобщо не е спала: „Около 3 ч. следобед всеки ден започвах да изпитвам странно усещане, сякаш имах махмурлук.”

Във втория етап Сара трябвало да спи от 5 и половина до 6 часа на нощ. До средата на първата седмица вече забелязала значителни промени – уморявала се по-бързо и започнала да яде повече сладки неща, за да си набави енергия.

Ето как докторите обяснили промените: Липсата на достатъчно сън води до повишена продукция на кортизол – хормонът на стреса. Затова човек се чувства по-раздразнителен. Липсата на сън активизира и потните жлези, което пък води до кожни проблеми. Недостатъчната почивка спира и производството на хормона на растежа, който помага за възстановяването на тялото и му помага да работи оптимално.”

В последната фаза Сара се върнала към обичайните си навици – тя спяла не по-малко от 8 часа на нощ. Съвсем скоро положителната промяна дала резултат. За една седмица кожните проблеми на Сара изчезнали, а настроението ѝ се подобрило значително.



Теми   здраве | сън

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.