X

Фитнес съвети за начинаещи дами

от в 12:15 на 01.12.2013 в Здраве и спорт | Спорт


Фитнес съвети за начинаещи дами

Фитнес съвети за начинаещи дами

При положение, че още сте начинаещи в тази сфера и има много неща по темата, които не са Ви напълно ясни, то със сигурност няколко прости, но много полезни съвета ще Ви бъдат от полза. Все пак никой не се е родил научен и малко повече информация едва ли ще му навреди.

Ето ги и тях:

  • Като за начало е добре да си направите график, по който ще бъдете сигурни, че в следващите няколко месеца ще можете да посещавате редовно фитнес залата и то точно в определените за целта дни и часове.

  • Тъй като сте начинаещи, препоръчително е да се обърнете към някой фитнес инструктор, който да Ви състави програма и хранителен режим. Въпреки че в Интернет има хиляди програми и диети, които бихте могли да използвате напълно безплатно, то не разполагате с необходимите знания и опит, за да сте сигурни, че това, което правите има смисъл и ще даде желаните резултати.

  • Изберете подходяща фитнес зала, която да разполага с всичко необходимо, за да се чувствате комфортно. Едва ли ще Ви бъде много приятно да разберете, след като сте си извадили месечна карта, че в съблекалните няма топла вода или пък уредите са недостатъчно и трябва да се редувате по няколко човека на тях.

Сигурен съм обаче, че в главата Ви се въртят куп въпроси, на които все още не сте намерили отговор. За да Ви спестя времето, което ще загубите в търсенето на информация по разни сайтове, ще се постарая да Ви отговоря на някои от най-често задаваните въпроси по темата.


Какво е хранителен режим и как той оказва влияние върху резултатите ни?

Хранителният режим не се различава по нищо от т.нар. диети. Той представлява регламентирано приемане на специално подбрана храна, свързана с нашите цели, през определен период от време.

Може да се каже, че на 80% резултатите, които ще постигнем във фитнес залата, са пряко свързани с храната, която консумираме. Без значение дали искаме да свалим или да качим някой килограм, ако не приемаме точно определено количество и тип храна, то резултатите, които ще постигнем няма да са това, което очакваме.

Как да отслабнем по-бързо?

По принцип е възможно, но не е препоръчително, тъй като ще трябва да подложим организма си на стриктен и изтощителен режим, който е по силите само на професионалните бодибилдъри.

Нормалното сваляне на килограми е в рамките на 1 килограм на 7/10 дена, което в никакъв случай не е малко. Така че, ако нямате силите да подложите тялото си на няколко месечен режим, то по-добре не се захващайте с тази работа, тъй като веднага щом приключите със стриктното спазване на хранителния режим и започнете да се храните както обикновено, ще възвърнете предишните си килограми и форми.

По колко пъти трябва да се храним на ден?

Хранете се често, по няколко пъти на ден. Старайте се интервалът между храненията да не бъде по-голям от 3 часа.

Кои храни са вредни и кои полезни?

От обща култура би трябвало да знаете, че всякакви газирани, сладки, тестени и пържени храни са вредни и трябва да ограничите до минимум тяхното консумиране и дори да ги изключите напълно от менюто си. Алкохолът също спада в тази графа.

Полезните храни са всички видове меса, зеленчуци, зърнени култури и ядки, които са приготвени чрез задушаване или изпичане.

Вредни ли са хранителните добавки?

Всички хранителни добавки, които са с доказан произход и качество, НЕ са вредни. Те спомагат за осигуряването на хранителните вещества, които не можем да си добавим от храната и не крият никакви рискове за здравето.

Например, ако тялото Ви се нуждае от 250 грама протеин за деня, то това означава, че трябва да изядете повече от 1 килограм месо, следователно трябва „буквално“ да се тъпчете с храна, било то и полезна, за да си осигурите необходимите хранителни вещества.



Теми   жени | спорт | съвети | тренировки | финес | хранителен режим

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.