X

Как да подобрите здравето си в 9 прости стъпки

от в 11:30 на 03.07.2014 в Здраве и спорт | Здраве


Как да подобрите здравето си в 9 прости стъпки

Как да подобрите здравето си в 9 прости стъпки

1. Подгответе се преди лекаря

Помислете преди часа си при доктора за това кои са нещата, които искате да разберете. Ако се притеснявате, че ще забравите нещо, запишете си. По този начин ще сте сигурни, че всичко ще ви стане ясно и ще се чувствате по-спокойни за здравето си.

2. Опознайте гърдите си

Някои учени отричат самопроверката на гърдите като превенция за рак под предтекст, че това само притеснява дамите и създава фалшиво чувство за сигурност. Все пак смятаме, че самопроверката от време на време е полезна, особено съчетана и с редовни профилактични прегледи при специалист. Когато проверявате сами гърдите си, правете го под душа след цикъл.

3. Следете бенките си

Проверката на бенките е много важна. Жените, които са със светла кожа и имат много бенки, са често много по-осведомени и нащрек за тях, отколкото са момичетата с по-тъмна кожа. Макар по принцип по-бялата кожа да е по-чувствителна, проверката трябва да се прави от всички. Следете за промени в симетрията, границите, цвета и диаметъра на всяка бенка и правете това веднъж месечно. Слагайте си слънцезащитен фактор ежедневно, тъй като дори и да не получите слънчево изгаряне, съществува риск от рак на кожата.

4. Следете цикъла и сексуалния си живот

Скорошно проучване установи, че голям процент от жените не разбират основни понятия, свързани с репродуктивната дейност, например кога са в овулация. Ако обръщате нужното внимание на цикъла си редовно, ще бъде далеч по-лесно да установите в какво се корени проблема при гинекологични неприятности. Освен профилактичните прегледи на всеки 6 месеца, следете дали цикълът ви е редовен, дали течението ви продължава твърде дълго (над 10 дена), дали имате твърде силни болки или голямо количество изхвърлена кръв. Ако някои от изброените симптоми са налице, посетете специалист.

Не омаловажавайте и проблемите си в леглото. В случай, че има болка при сношение, не се овлажнявате достатъчно или просто сте твърде уморени, консултирайте се с лекар. Тези проблеми не само провалят преживяването в спалнята, но и могат да са знак за сериозен здравословен проблем.

5. Фолиева киселина (витамин B9)

Доказателствата за ползите на приема на достатъчно фолиева киселина са категорични – тя е много важна за бременните жени, защото помага за превенцията на сериозни родилни дефекти на плода. Американски лекари препоръчват всички жени между 15 и 45 години да приемат фолиева киселина ежедневно, тъй като половината от бременностите са непланирани, а киселината е с най-голямо значение през първите няколко седмици след зачеването.

Може да си набавите нужната доза от фолиева киселина чрез храната – има я в спанака, лещата, листните зеленчуци, доматения сок, цитрусите. Фолиевата киселина или витамин B9 може да бъде приеман и под формата на хранителна добавка

6. 10 минути движение

Когато сте затрупани с работа и планове и сте преуморени, последното нещо, което бихте направили, е да отидете в залата за тренировки. Но добрата новина е, че малкото движение е по-добре от липсата на движение. Дори да имате само няколко свободни минути, пораздвижете се. 10-минутна разходка всеки ден може да помогне за подобряването на състоянието на сърцето и цялостния тонус.

7. Нещо, което обичате за 5 минути

Ако обичате да спортувате, това е много добре за вашето здраве. Ако хобито ви обаче е свързано с някаква друга дейност, това също ще помогне на здравословното ви състояние. Правете нещата, които обичате, поне за 5 минути на ден, стига те да не са вредни. Съветът се базира на медицински проучвания, които са намерили връзка между щастието и благосъстоянието. 

8. Почивка

Да спите достатъчно е от съществено значение за доброто здраве и няма как сънят да бъде заменен. След дълги часове будуване заради крайни срокове или ревящо бебе, дайте си почивка. Дори кратка почивка ще се отрази положително на състоянието ви.

Някои специалисти съветват да оставате по-често насаме със себе си, като по този начин се откъсвате от стреса на околния свят. Ако графикът ви е наистина много натоварен, за тази цел може да използвате минутите в тоалетната.

9. Зъби

Проблемите в устната кухина могат да имат големи последствия и извън устата. Има връзка между парадонтозата и сърдечните заболявания, а проблемите могат да навредят и на бременните.

Гингивитът може да е рисков фактор за праждевременно раждане, тъй като бактериите могат да предизвикат имунна реакция, причиняваща контракции и дилатация. Като превантивна мярка срещу тези негативни ефекти, грижете се за хигиената в устната кухина, посещавайте заболекаря и използвайте конец за зъби всеки ден.

източник: huffingtonpost.com



Теми   женско здраве | здраве | лекар

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.