X

Как да се наспиваме по-добре? Ето няколко доказани метода!

от в 09:00 на 11.11.2016 в Здраве и спорт


Как да се наспиваме по-добре? Ето няколко доказани метода!

Как да се наспиваме по-добре? Ето няколко доказани метода!

Сънят определя целия ти ден! Ето защо ти предлагаме няколко изпитани начина да подобриш качеството си на сън, които ще се отразят благотворно на работата ти, личния ти живот, здравето и настроението ти.

1. Синхронизирай биологичния си часовник 

С най-прости думи, опитвай се да си лягаш и да се събуждаш по едно и също време. Това е една от най-добрите стратегии за добър сън. Ако успееш да изпълняваш редовен график на съня си, след много кратко време ще почнеш да се будиш по-бодра и енергична.

Как да го постигнеш?

• Опитвай се да си лягаш по едно и също време
• Избегни преспиването през уикенда
• Пребори сънливостта след вечеря - след вечеря не лягай направо на дивана, а направи нещо, което ще те стимулира физически (приготвяне на дрехите за следващия ден, измиване на чиниите и тн.)

2. Контролирай достъпа на светлина в спалнята

Мелатонинът е хормон, който се регулира от светлината. Мозъкът ни произвежда повече мелатонин, когато е по-тъмно, което ни прави по-сънливи. Точно обратното е, когато е по-светло, мозъкът ни остава на щрек.

Как да го постигнеш?

• Избягвай пряка светлина от екран 1-2 часа преди да си легнеш
• Кажи “Не” на телевизията до късно
• Пусни щорите или пердетата, преди да си легнеш. Дори и лунната светлина вреди на добрия сън

3. Спортувай

Всекидневните тренировки ти помагат да се наспиваш по-добре и да се чувстваш по-малко сънлив през деня. Спортуването засилва метаболизма, вдига телесната температура (което особено през зимните месеци е важно) и стимулира отделянето на хормони като кортизол (хормон, регулиращ стреса в организма).

 

Как да го постигнеш?

• Колкото повече тренираш, толкова повече ползи носи това за подобрение на съня ти, но дори и лека, 10-минутна, тренировка, би имала много позитивен ефект
• Бъди търпелива - ползите от тренировките могат да дадат позитивен ефект върху съня ти чак след 1-2 седмици

4. Обърни внимание на това, което консумираш

Дневните ти хранителни навици се отразяват пряко на съня ти, особено в часовете преди заспиване.

Как да го постигнеш?

• Намали използването на кофеин и никотин
• Избегни обилните вечери
• Избегни алкохола преди лягане
• Избегни консумацията на прекалено много течности

5. Подобри средата си за сън

Може би най-важното правило - ако не ти е удобно, няма да спиш добре. Удобството по време на сън изпраща силни сигнали до мозъка, че е време да отпусне тялото и да отпочине от натрупания стрес и напрежение през деня. Понякога дори и малките промени могат да окажат огромна разлика в качеството на съня.

 

Как да го постигнеш?

• Поддържай стайната температура - според изследванията най-добрата температура за сън е 18° Целзий
• Сведи шумовете до минимум - използвай тапи за уши
• Създай най-удобното легло - матракът е най-важното нещо в едно легло. За най-добри резултати ние препоръчаме матраците Dormeo, те са изработени от висококачествени материали с най-модерната техника.

Вземи сега новия си матрак Dormeo с 30 дни тест период, безплатна доставка и 0% лихва!



Теми   Dormeo | сън

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.