X

Как да се справим със следотпускарския синдром?

от в 12:25 на 03.05.2016 в Здраве и спорт | Здраве от природата


Как да се справим със следотпускарския синдром?

Как да се справим със следотпускарския синдром?

Великден! Тази година много от нас използваха подаръка да направят дълга почивка през пролетта, като слеят почивните дни само с 3 дни отпуска. Но за съжаление и най-дългата и релаксираща отпуска все някога свършва. Преминаването от лежерния й ритъм към натоварения график на работното място си е истинско изпитание. Често вместо да работят с двойни сили служителите стават разсеяни и раздразнителни, страдат от безсъние и главоболие или накратко казано потъват в постотпускарска депресия. Според психолозите състоянието не бива да се подценява, защото може да бъде предпоставка за сериозни емоционални проблеми на работещите и дори за финансови загуби на компаниите. Затова е важно да спазваме няколко прости правила за справяне със стреса след отпуска и така да направим прехода от почивката към активната работа, плавен и не толкова неприятен.

Върнете се от отпуската поне 2-3 дни преди тръгването на работа!

Завръщане в неделя и още на следващия ден на работа. Това е най-честата грешка, която правят служителите. Така емоционалните спадове са ви гарантирани. Трябва да оставите на организма си поне 2 дни, за да превключи на работен режим. Можете да му помогнете, като разопаковате куфарите и приберете лежерните дрешки. И след това подгответе облеклото за офиса. Избегнете и грешката да ползвате почивните дни не за наспиване, а за стоене до късно пред телевизора. Иначе работните ви сутрини ще бъдат кошмарни и стресирани.

Започнете от лесното към трудното!

Още в първите работни часове искате да наваксате десетдневното си отсъствие и да решите всички належащи проблеми. Нищо чудно, че в края на първия ден вече се чувствате изтощени и неудовлетворени. Вместо да се впускате в невъзможни мисии, планирайте нещата. Направете списък на задачите. Обадете се на партньорите ви и набележете какво трябва да свършите с тях. Премислете начина си на работа досега. Направете равносметка кое е било успешно и кое не. Оставете тялото и умът ви да се настроят на работна вълна и така по-лесно ще отсеете работещите от неработещите стратегии.

Не оставайте в извънработно време!

Вместо да посветите вечерите си на дългия списък със задачи в офиса, тръгнете си навреме и организирайте среща с приятели. Това ще ви помогне да преминете по-лесно през първите стресиращи дни. Разкажете им за ваканцията си, споделете с тях трудностите на работния ритъм. Така ще се разведрите. Нека не забравяме, че успехът в работата ни дава финансовата възможност да си осигурим пътуването до следващата желана дестинация.

Минете на минерално меню!

Освен ума и тялото има нужда от силна подкрепа, за да заработи на по-високи обороти. Осигурете му повече енергия, като добавите към менюто си храни, богати на минерали. Емоционалните и физически неразположения при връщането на работа са признак за дисбаланс на минералните вещества. Причината е, че под стрес организмът не ги усвоя така добре. За да се справите с този проблем, имате нужда от Шуслеровите соли. Те стимулират тялото да абсорбира ефективно минералите от храната. Затова задължително трябва да се комбинират с необходимите храни.

При нервност и раздразнителност и липса на сили хапвайте зелен боб, синьо сирене, кашу, лешници, пилешко, чесън, тиквени семки, сьомга и др. Съчетайте тези храни със Шуслерова сол №5, която ще ви ободри. По 3 таблетки сутрин са с дори по-добър ефект от кафето.

При главоболие и безсъние си сгответе лещата, кафявия ориз, направете си салата със слънчогледовите семки и чесън. И добавете преди лягане 10 таблетки в гореща вода от Шуслерова сол №7.

Не лекувайте постотпускарската депресията с похапване!

Ако се успокоявате с нещо сладичко, по няколко пъти на ден, само допълнително ще се ядосате от гледката в огледалото. Можете по естествен начин да стимулирате хормона лептин, които се отделя в хипоталамуса на мозъка и дава чувството за ситост и щастие след хранене. Ще победите терапевтичното похапване с чест прием на сол №5. Щом усетите нервност и глад, смучете на 30 минути по таблетка от сол №5.

Всички тези правила ще ви помогнат със сигурност, но при едно условие – ако работата ви носи удоволствие. Без да обичате, това, което правите трудно ще се измъкнете от следотпускарската депресия. В такъв случай може би трябва да помислите за промяна.

 

 



Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.