X

Кога НЕ трябва да тренираме

от в 12:30 на 28.12.2013 в Здраве и спорт | Спорт


Кога НЕ трябва да тренираме

Кога НЕ трябва да тренираме

Спортът е здраве, както са казали хората. Редовното спортуване ще Ви предпази от редица болести и ще подобри не само физическото, но и психическото Ви състояние. Доказано е, че спортът може да подобри моментното Ви настроение, самочувствие или да Ви разтовари от стреса, който се е натрупал във Вас. Прекаленото спортуване, обаче, може да Ви изиграе лоша шега и вместо положителен, да окаже негативен ефект върху Вас. Затова има определени моменти, в които НЕ трябва да спортуваме.

Кога НЕ трябва да спортуваме

- При най-малкия симптом, че се разболявате или просто не се чувствате в достатъчно добро състояние, е препоръчително да не се тренира. Например, ако усещате отпадналост, повишена температура или друг подобен симптом, по-добре пропуснете днешната си тренировка. Това е ясен знак, че тялото Ви се бори с някаква „инфекция“ и ако решите да тренирате допълнително, ще отслабите имунната си система, което от своя страна би увеличило риска от разболяване.

- Мускулните болки биват силно подценявани от мнозина и напук на тях, хората продължават да тренират. Някои дори си мислят, че щом ги боли, значи има ефект и натоварват мускула. Това, обаче, е тотална глупост! Усетите ли някаква болка докато тренирате, веднага преустановете всякакви спортни дейности и си дайте почивка за неопределен период от време, докато травмата отшуми. В случай, че пренебрегвате какво Ви „казва“ тялото, то може да се стигне до много тежки и сериозни последствия, като скъсан мускул, сухожилие или друга сериозна контузия.

- Тренировките късно вечер също не са препоръчителни. Тялото Ви няма да има необходимо време за почивка и мускулите няма да се възстановят. Освен това, ако сте имали тежък ден е твърде вероятно да нямате сила или желание за тренировки. Затова се постарайте да посещавате фитнес залата преди 18-19 часа, ако имате тази възможност.

- НЕ тренирайте след ядене. Изчакайте да мине поне час, час и половина, преди да започнете каквито и да било физически усилия. Тренировките след ядене ще намалят до 50% силата Ви и следователно няма как да проведете пълноценна тренировка.

- НЕ тренирайте всеки ден, ако сте напълно начинаеща във фитнес залата. Вярно е, че редовните тренировки ще спомогнат за по-бързото Ви „израстване“, но мускулите Ви се нуждаят от почивка, за да се развиват. Навярно тялото Ви все още не е свикнало на тренировките, на които го подлагате и ще има нужда от малко повече време за почивка.

Старайте се да бъдете постоянни в тренировките и резултатите несъмнено ще дойдат, но не го правете на всяка цена! Не превръщайте тренировките във фикс идея и не се съдете, ако сте пропуснали една или две тренировки в залата или сте си хапнали повече от необходимото за деня. Бъдете стриктни, но не безпощадни към себе си и неусетно ще постигнете целите си.



Теми   спорт | тренировки | упражнения

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.