X

Мисията възможна: Как да избегнете преяждането по празниците

от в 15:20 на 22.12.2016 в Здраве и спорт | Здраве от природата


Мисията възможна: Как да избегнете преяждането по празниците

Мисията възможна: Как да избегнете преяждането по празниците

Ето че най-чаканите празници през годината почти чукат на вратата, а повечето от нас вече са готови да си починат, да хапнат и да пийнат. Та кога, освен сега да си отпуснете душата, нали така? Истината обаче е, че празничното преяждане и препиване няма да ви помогне да се почувствате по-леки и свободни, а точно обратното. Помните ли как се чувствахте миналата година, след като изядохте десетина сармички, няколко пълнени чушки, не успяхте да устоите на тиквеника, а какво остава за домашната питка? Подготвили сме ви няколко съвета, които ще ви помогнат да се чувствате заредени с енергия и готови за нови подвизи, дори след отрупаните трапези, които ви очакват.

1. Преместете фокуса

Празниците всъщност са времето, което е най-добре да посветите на близките си. Преместете фокуса си върху това да проведете няколко задълбочени и интересни разговора с тях и да се свържете на ниво, за което често не ви остава време. Помолете родителите си и бабите и дядовците да ви разкажат затова какво е било детството им, какви са били в гимназията и дори кое е било любимото им хапване в детската градина. Дори да сте чували някои от тези истории неведнъж, със сигурност ще научите нещо ново за близките си, всеки човек е неизчерпаема Вселена и винаги може да ви изненада. Оставете трапезата на второ място.

2. Приемете и преработете емоциите си

За съжаление често празниците се превръщат в допълнителен източник на стрес. Ядосани ли сте на някой роднина или може би на децата си, не сте постигнали съгласие относно коледната трапеза със свекървата? Приемете, че всичко това е в реда на нещата и не реагирайте, като се натъпчете допълнително с храна, която да притъпи емоциите ви, това не решава проблемите. Негативните чувства, които изпитвате са съвсем нормални и е необходимо просто да ги пуснете да преминат през вас, вместо да ги задържате и да поставяте тях, а не истински важните неща, в центъра на вниманието. Отделете си време за релаксиращи дейности и ще видите, че е възможно - почетете книга, вземете си топъл душ, направете няколко йога упражнения и не забравяйте да медитирате - укротяването на ума е изключително важна част при справянето със стреса.

3. Раздвижете се!

Убедени сме, че думата "движение" и "коледни празници" не ви звучат добре в едно изречение. Уверяваме ви обаче, че само трябва да опитате, за да видите колко добре ще се чувствате след това. Можете просто да си направите кратка разходка между готвенето, хапването и гледането на коледни филми.

4. Пийте вода

Освен храната, алкохолът е другото нещо, с което често прекаляваме по празниците. Съветваме ви да пиете по една или две чаши вода към всяка алкохолна напитка, която приемате. Така организмът ви ще понесе по-добре ударната доза алкохол и ще успее да го преработи по-лесно. Последиците от алкохола имат и един друг естествен враг. Това е Шуслерова сол №10 натриев сулфат. Нейното силно детоксикиращо действие ще пребори махмурлука и ще ви върне усещането за бистрота на ума. Добре е да я ползвате през всички празници, защото тя регулира отделителните процеси и ви помага да се разделите с излишните токсини от прекомерния прием на калорични и вредни храни. 10 таблетки в гореща вода са добър начин да преборите неприятните симптоми след повечко алкохол.

5. Подбирайте това, което хапвате

Очите и нослето ви ще искат да опитат от всичко, което е на трапезата, така е, нали? Просто вземете малки хапки от нещата, които ви допадат и след това си вземете повече от тези, които ви харесат най-много. Така няма да преядете и ще си спестите неудобството да върнете пълна чиния на домакинята, която се е трудила неуморно. Ако пък честта да приготвите празничната трапеза е ваша, имайте предвид, че има голяма вероятност да сте се нахранили, още докато я приготвяте. Затова преди да седнете на масата, помислете няколко секунди колко точно ви се хапва. В случай че все пак сте прекалили особено с тежки и мазни храни, използвайте Шуслерова сол №9 натриев фосфат, която ще ви помогне да ги преработите и да не останат като допълнение към талията. Тя помага и при киселини. А сол №7 магнезиев фосфат на Немския хомеопатичен съюз облекчава подуването и дискомфорта в стомаха. Приемайте ги по 5 таблетки от всяка на ден. Усетите ли неприятното подуване и киселини, си смучете по таблетка от всяка на 30 минути до подобрение.

6. Включете здравословни ястия в менюто

Не е задължително празничната трапеза да е отрупана само с тестени изделия или такива плувнали в олио. Можете тази година да импровизирате и да допълните с нещо вкусно и здравословно, ако нямате много време, заложете на обикновена плодова салата, която всички ще харесат. Бихте могли да импровизирате и с някой чудесен сладкиш, без излишни калории, като този, например.

 



Теми   празници | преяждане

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.