X

За какво да (не) мислим преди сън

от в 19:32 на 03.07.2014 в Здраве и спорт | Здраве


За какво да (не) мислим преди сън

За какво да (не) мислим преди сън Снимка: bellenews.com

Нека признаем – нищо не ни презарежда така, както добър нощен сън. В културата на непрекъснатите съобщения/чатове и още по-непрестанни мисли около тях, е хубаво да си полежим и да обърнем гръб на постоянния поток от информация в главите ни. Но какво се случва, когато се настаниш между чаршафите и мозъкът ти просто отказва да се „изключи”?

Номерът да се отървете от онези досадни мисли преди лягане е да промените темите си на размисъл. За да можете да спите по-спокойно и да сте наистина презаредени на сутринта, използвайте съветите на Dama.bg:

Мислете за нещата, за които сте благодарни

Дори ако е възможно си ги записвайте. Съсредоточаването върху нещата, за които сте благодарни, може да доведе до по-качествен сън, повече щастие и дори по-силна имунна система. Кой не би искал да си мисли за най-хубавите моменти от изминалия ден преди пътешествие до страната на сънищата?

Представете си утрешните успехи

Всички имаме мечти за справянето с проблемите в работа и в живота. Мислите за постигането на определени цели преди лягане може да ви помогне по пътя към по-успешното утре. Някои от най-успешните бизнесмени в света чертаят положителни резултати в главата си, точно преди да заспиване. Това им помага да вземат реални решения на следващия ден.

Мислете за нещо релаксиращо

Всъщност броенето на овце рядко помага. Вместо него, съсредоточете се върху нещо отпускащо независимо дали е положителна мантра или красив пейзаж (някой екзотичен плаж, например). Тази дейност ще изхаби по-малко мозъчна енергия и последната мисъл, преди да се унесете, ще бъде успокояваща.

НЕ мислете за имейла си

Или Facebook известията ви, или Instagram харесванията. Или новото приложение на телефона ви. Научни изследвания разкриват, че зяпането в светещия екран може да доведе до некачествен сън. Затова най-добре оставете телефона, таблета и лаптопа настрана както от леглото, така и от ума си.

НЕ мислете за споровете и караниците

Старата поговорка да не си лягаме ядосани важи с пълна сила, ако искате качествен сън. Учени от Университетът в Масачузетс са открили, че спането не само запазва негативните емоции, но и ги усилва. С други думи, като пресъздавате в главата си караницата, която ви е засегнала точно преди лягане, само ще влошите емоционалното си състояние. Уверете се, че сте разрешили спора, преди да си легнете.

НЕ мислете за нещата, които не сте свършили

Ако денят е приключил и не сте успели да свършите всичко, не се тормозете. Понякога най-добрият начин да завършите някой проект е съвсем да го изоставите. Всеки проект, за който мислим, изхабява много енергия. Спрете да мислите за задачите си и се наспете, вижте децата си и изобщо - отпуснете се. Само така ще сте пълноценни и презаредени на следващия ден.


източник:huffingtonpost.com



Теми   почивка | съвети | сън | успех

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.