X

30 здравословни правила, които всяка дама на 30 трябва да спазва

от в 14:15 на 14.05.2015 в Здраве и спорт | Здраве


30 здравословни правила, които всяка дама на 30 трябва да спазва

30 здравословни правила, които всяка дама на 30 трябва да спазва

Когато сме на 20 експериментираме с какви ли не наща, особено що се отнася до външния ни вид. Но когато духнем всички 30свещички на тортата, забравяме за тази смелост и от малкото момиче, което сме били, започваме да се замисляме каква жена искаме да бъдем. Обръщаме повече внимание на здравето си, на спорта и на това, с което се храним. Ето и кои са 30-те правила, които е добре да следваш, за да бъдеш в хармония със себе си и да се чувстваш добре:

1. Открий диетата, която обичаш

Редица изследвания показват, че точното време, когато една жена е добре да започне диета, е когато стане на 32. Причината може би се крие в това, че когато си на 20 изглеждаш повече от зашеметяващо и това да се ограничаваш си е истинско табу за теб. Но когато станеш на 40 започваш да обръщаш все по-малко и по-малко внимание на визията си, защото така или иначе вече си на средна възраст.

2. Намери тренировката, която обичаш

"Едно от най-важните неща, които жените могат да направят за себе си, е да открият упражненията и спорта, които им носят удоволствие и мотивация“, съветва фитнес инструкторката Самира Шурук. „Дори и едни от най-полезните неща да си остават кардио тренировките и упражненията с тежести, какво от това, че най-добрата ти приятелка тренира по този начин, ако ти се отказваш след третия път..."

3. Опитай се да не ядеш месо в понеделник

Според изследване на Харвардския университет, отказа от месо веднъж седмично, намалява риска от сърдечно-съдови заболявания с до 19%. Освен това е полезно и за околната среда, тъй като намалява количеството на изкопаеми горива и вода, използвани за нуждите при отглеждането на животни. 

4. Започни да правиш упражненията на Кегел

"Инконтиненцията на урина засяга 40% от жените и струва милиарди долари всяка година за лечение“, казва гинекологът Антонио Писаро. "Жените, които са на 30, трябва задължително да започнат да правят тези упражнения най-малко с по 30 повторения на ден, ако искат да запазят таза си и да предотвратят риска от тази болест". Освен това, чрез тях можеш да подобриш значително сексуалния си живот, тъй като повишеният тонус и умението да владееш влагалищните си мускули, помага за увеличаване на удоволствието и на двамата партньори по време на секс.

5. Редовно проверявай гърдите си

"Ежемесечният преглед на гърдите на всяка дама, би било добре да започне точно сега! Наличието на болки, подуване, бучки, обриви или други промени, открити на време, би подпомогнало за навременното диагностициране и лечение“, съветва Писаро. „Мамографията трябва да стане ваш навик, точно както посещението при гинеколога ви!“.

6. Приготви си собствени натурални почистващи препарати

Освен че няма да поглъщаш вредните токсини, ще спестиш и пари. Защо не опиташ например да се отървеш от петната върху любимата си блуза с помощта на сода или пък да почистиш лесно дъската за рязане с лимон.

7. Ограничи приема на калории

"Макар и балансираният режим на хранене да включва 2000 калории на ден, когато една дама е на 30, тя вече има нужда от доста по-малко“, съветва експертът Бранди Иърс. „Препоръчителният прием трябва да бъде между 1600 и 1800 калории на ден, за да се чувства добре“.

8. Погрижи се за краката си

"Дамите на тази възраст трябва да започнат да обръщат внимание на ставите си, за да избегнат увреждане на колената си в дългосрочен план. Редовно правете упражнения за крака, като внимавате да ги изпълнявате правилно. Само по този начин ще достигнете златните си години без неприятни болки“, съветва биомеханикът Кат Бауман.

9. Редовно прави прегледи на:

Кръвно налягане и холестерола, състоянието на таза, гърдите и кожата си. Посещавай зъболекаря и очния си лекар, за да направиш профилактични прегледи. Проучи въпроса с различните видове ваксини и имунизации, особено срещу менингит и хепатит А и В. Ако никога не си карала варицела, сега е времето да се ваксинираш и срещу нея.

10. Движи се повече

Направи това, за да се чувстваш максимално добре след време. Особено, ако работата ти е свързана със седене в офиса пред компютъра! Включи колкото се може повече дейности, свързани с движение в ежедневието си и не забравяй да спортуваш.

11. Проучи здравословните проблеми, които са засягали членовете на семейството ти

Знанието е сила и въпреки, че майка ти избягва да говори за борбата на баба ти с деменцията или депресията на вуйчо ти, обясни й, че това е ключът към бъдещото здраве на дъщеря й.

12. Сделка с гнева

Да, несъмнено всеки от нас има емоции, които понякога е трудно да сдържа. Но не забравяй, че потискането на гнева днес, може да доведе до лошо качество и дори загуба на съня ти след време. Бруталното изтощение е вредно за твоето здраве. Така че, защо не сключиш сделка с гнева си и не се опиташ да се разбирате за в бъдеще.

13. Фокус върху стойката ти

Когато си на 30 е съвсем нормално да започнеш да губиш повече костна тъкан, отколкото произвеждаш. Освен ако един ден не искаш да изглеждаш като малките деца, които се хранят с помощта на някого, се увери, че получаваш препоръчителната дневна доза калций, стоиш изправена и не се изгърбваш.

14. Имай повече оргазми

Не само защото те са страхотни, но и защото имат някои ползи за мозъка ти, като например увеличаването на притока на кръв към всичките му кълба.

15. Обърни внимание на костната плътност

"Остеопорозата е реална и може да ви завладее", казва фитнес треньорът Алиша Унгаро. „Консумирайте достатъчно листни зеленчуци и заменете високо силовата тренировка с повече кардио, за да избегнете болезнените следващи няколко десетилетия“.

16. Намаляване на възпалението

"Проучванията показват, че когато се разхождаме, нивото на хроничните възпаления намалява“, казва Унгаро. Препоръчваме ти да похапваш повече плодове и зеленчуци, да се разхождаш на чист въздух и да пиеш повече вода , за да премахнеш токсините.

17. Грижа за хормоните

Започни със солидно наспиване. Ограничи шума и светлината и се опитай да се събуждаш на дневна светлина. Ако се придържаш към това да се наспиваш добре, ще успееш да регулираш и другите хормони, които те държат изпълнена с енергия и щастие.

18. Защита от слънцето

Просто, защото не винаги го виждаш, не означава, че то не е налице. Предпази кожата си от безмилостните лъчи, особено в зоната около очите. Започни да нанасяш слънцезащитен крем с минимум SPF 30, за да се радваш на кожа без фини бръчици.

19. Кажи сбогом на бързото хранене

Време е да скъсаш с любимия си чийзбургер! Само 5 дни прием на fast food променят драстично начина, по който тялото ти гори калории. А ти не искаш това, нали така?

20. Пий вода всяка сутрин

Пиенето на чаша вода трябва да стане твой навик всяка сутрин, след като се събудиш. Така ще хидратираш освен кожата си и мозъка. А и е повече от прекрасен и свеж старт за начало на деня. По желание добави лимон, джинджифил или мента.

21. Започни да използваш конци за зъби

Промени едно от нещата, които сме почти сигурни, че досега забравяше да правиш редовно. Това е едно от най-важните неща, ако искаш да запазиш зъбите си, когато остарееш и да не се налага да носиш изкуствени. Освен така по този начин ще ги предпазиш и от появата на кариес, гингивит и в крайна сметка загуба на някой зъб.

22. Намали телевизията

Интересно проучване установи, че гледането на повече от 2 часа телевизия дневно не само увеличава храната, която консумираме, но и ни предразполага към употребата на газирани напитки и полуфабрикати. Вместо да лежиш на дивана и да похапваш чипс с кола, защо не излезеш на разходка с приятели, докато разхождат кучето си в парка?

23. Спри с това „Похапва ми се нещичко“

Ако все пак не можеш, вземи си ябълка, сушени плодове, сурови ядки или дъвчи дъвка.

24. Спри цигарите

Само ако можеше да видиш как биха изглеждали кожата, ноктите, зъбите ти след 10 години, би се отказала от тях на секундата!

25. Разпределяй правилно разходите си

Проучване показва, че липсата на спестявания, когато остареем, води до значително повишаване на кръвното налягане, води до депресия, безсъние, повишаване на теглото и прекомерна употреба на алкохол и цигари. Така че, ако искаш да си спестиш всичко това, просто не харчи неразумно.

26. Извади детокса от килера

Опитай се да приемаш колкото се може детоксикиращи храни, да се ограничиш от преработените и да замениш ненужните и изпълнени с химикали, Е-та и захар продукти, с чисти и свежи такива.

27. Крачка назад от смартфона

Остави телефона на шкафчето преди лягане, вместо до последно да си разцъкваш. Установено е, че използването на смартфоните непосредствено преди да с легнем, може да ни отнеме повече време, за да заспим и освен това влошава драстично качеството на съня ни. Е, сигурни сме, че Facebook-a ти може да почака до сутринта, нали така?

28. Не използвай алкохола като средство, за да заспиш

Колкото и да си мислиш, че ще ти помогне да заспиш по-бързо,всъщност пиенето на алкохол може да има тъкмо обратния ефект – безсъние, проявяващо се в течение на времето.

29. Посещавай дерматолога си

"30-те могат да донесат значителни промени във вашия тен", казва дерматологът д-р Дейвид Банк. "Кожата ви може да стане по-суха и отпусната, заради вредното влияние на натрупаното въздействие на слънчевите лъчи. Могат да се появят и петна, фини мимически бръчки, като ако не се вземат мерки, във времето биха прераснали в доста по-забележими. Така че замислете се сега, за да не страдате после!“.

30. Преоцени взаимоотношенията си с околните

"Въздействието на нещастната връзка, от която е част, би могло да окаже негативно влияние върху самочувствието на една дама”, споделя д-р Хауърд Ранкин. „Това от своя страна може да предразположи към поява на хроничен стрес, слаба имунната система и цял куп други болести“. Така, че страни токсичните хора от живота си сега!



Теми   30-годишните | дама | здраве | правила

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.