X

Правих „дъска“ всеки ден в продължение на две седмици. Ето какъв е резултатът

от в 09:10 на 05.12.2017 в Здраве и спорт | Спорт


Правих „дъска“ всеки ден в продължение на две седмици. Ето какъв е резултатът

Правих „дъска“ всеки ден в продължение на две седмици. Ето какъв е резултатът

Дъската (планк) е едно от най-ефективните упражнение, защото отнема малко време, а дава невероятни резултати. Това е и причината никога да не излиза от мода.

Но питате ли се какво би станало, ако правите това упражнение за 2 минути всеки ден в продължение на две седмици? Със сигурност ще подобрите физическата си форма! Но ще се радвате и на не малко други ползи. Какви точно разкрива историята на журналистката Доминик Асторино, която е приела предизвикателството много сериозно.

„Реших да се предизвикам и да правя упражнението за две минути всеки ден в продължение на 14 дни и да видя дали забелязвам някакви физически и психически промени“, казва Доминик.

Ние ви предлагаме също да се включите в предизвикателството, но преди това прочетете какво е забелязала Домоник, за да бъдете подготвени.

Можете да го измените

„Първият ми съвет за предизвикателството е: направете го по ваш вкус. Определих си времето от две минути, защото ми се стори постижимо за моите възможности. Беше висока летва, но не толкова висока, че да не мога да я прескоча. Беше важно да мога да правя упражнението всеки ден и всеки път да издържам до края.

Трябва да изберете поза, която представлява предизвикателство за вас, но не толкова голямо, че да се нараните или да изпитвате дискомфорт. Започнах предизвикателството с „висока дъска“ (началната поза за лицева опора), но след няколко дни реших, че позата ми е твърде лесна и започнах да правя дъската на лакти, което е по-трудно. Така най-накрая усетих треперене в ръцете.

Не става по-лесно

След две седмици упражнението не става по-лесно. Надявах се, че след две седмици редовни тренировки дъската ще ми се стори като детска игра, но в последния ден ми беше все така трудно, както и на десетия, и на първия ден.

Ще се чувствате по-силни

Една от промените, които ме зарадва най-много, е чувството за сила в областта на корема. Чувствах се по-издръжлива, докато правех други упражнения, и започнах да обръщам повече внимание на коремните си мускули. И тъй като коремните мускули се използват за почти всичко, което правим, много се радвах на допълнителната сила.

Ще ви трябва аларма

Оказа се, че ми трябва специална аларма, която да ми напомня за предизвикателството. По този начин успях да го правя редовно и да го завърша по план.

2 минути са повече, отколкото си мислите

От това малко предизвикателство научих нещо страхотно: всяка една минута от деня ни може да бъде използвана за нещо велико и продуктивно. Упражнението те кара да се замислиш за това дали разпределяш времето си правилно и за какво го пилееш. Ако отделяте по няколко минути на ден за нещо важно, уменията ви ще се развиват, а емоционалната ви и физическа енергия ще расте с всеки ден. Използвайте минутите си мъдро.

Ще научите колко е важно да си поставяте малки цели

Ако приличате на мен, сигурно си поставяте ГОЛЕМИ цели, а малките ги пренебрегвате. Упражнението ме накара да се замисля и да осъзная, че не бива да подценяваме малките цели и не бива да пренебрегваме силата, която се крие в тях. Ако мога да правя дъска за две минути всеки ден, какво ли още мога да направя? Две минути медитация всеки ден? Или още някое упражнение, с което да стана още по-силна?“

Такива малки упражнение ни показват, че трябва да си поставяме реалистични цели и да вървим с бавни крачки, но всекидневно, към целта.

Прочетете още за здравословните ползи от упражнението тук.



Теми   здраве | тренировки | упражнения | фитнес

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.