X

Защо винаги сме заети и накрая нищо не свършваме

от в 11:15 на 06.06.2016 в Всичко за теб | Кариера


Защо винаги сме заети и накрая нищо не свършваме

Защо винаги сме заети и накрая нищо не свършваме Снимка: https://tm-pilbox.global.ssl.fastly.net

Някога чувствали ли сте умора в късния следобед, поглеждайки към нещата, които сте свършили до този момент и сте си помислили „Защо това ми отнема повече време, отколкото е необходимо?“ След един два часа денят свършва и вие се чувствате недоволни от факта, че не сте били достатъчно продуктивни. Има голяма разлика в това да си зает и да бъдеш продуктивен. Да, да, всички сме чували това и преди. Но наистина мислили ли сте за това как можете да бъдете по-продуктивни? Ето ги най-честите причини защо се чувствате заети, а в същото време не изпитвате удовлетворение от крайния резултат:

Проблем №1: Имате прекалено много приоритети

Кой не е отговарял на въпроса „Как си?“ със „Зает“ или „Заета“. Тук не става въпрос за липсата на приоритети, а по-скоро за наличието на прекалено много от тях. Когато наблягате еднакво на работата, семейния живот, обяда, спортуването, излизането с приятели, доброволчеството, актуализирането на социалните си мрежи, четенето на три вестника всяка сутрин - ще се окаже, че започвате прекалено много проекти и завършвате само няколко.

Решение: Съкратете списъка

Самата дума „приоритет“ имплицира за това, че "нещо" е много по-важно от други неща. Или иначе казано: не можете да имате 20 приоритета. Ще свършите много повече неща, ако имате само три или четири такива в списъка си. Продуктивността се измерва с това всъщност колко реална работа е свършена, а не какъв е прогресът ви по няколко от проектите.

Проблем № 2: Опитвате се да спазите всички срещи

Винаги ли закъснявате за срещи или отменяте уговорката в последния момент? Това е, защото искате да извършите прекалено много неща за кратко време и се опитвате да балансирате ангажиментите си като ги вкарвате в нереалистични времеви срокове.

Решение: Казвайте „Не“ повече

Първата стъпка тук е осъзнaването, че „не“ не е най-лошата дума, която можете да кажете. Всъщност „Да, ще бъда там“, последвано от „Извинявай, но ще закъснея с 20 минути“ прави много по-лошо впечатление. Ако прекарвате целия си ден, бягайки от една среща в друга и след това да изгубвате време в извинения и оправдания, в края на деня ще се чувствате изморени и неудовлетворени от нещата, които сте искали да свършите, а не сте могли.
Бъдете честни със себе си относно сроковете и времето, което се изисква за някои от задачите ви. Отделете време да решите на какво да отделите времето си и ще се научите, че да казвате избирателно "да" е много по-добре от „да“ на всичко.

Проблем № 3: Постоянно се разсейвате

Колко време е минало от последното ви отваряне на имейла или съобщение във Фейсбук? Бъдете честни: Тези два таба отворени ли са дори и в момента? Всъщност средностатистическият човек има пет профила в социалните мрежи и отделя около два часа в същите тези мрежи на ден. Имайки предвид факта, че повечето хора работят по 8 часа на ден, това е почти ¼ от вашия ден.

Решение: Упражнявайте самодисциплината и своя самоконтрол

Най-доброто решение да се защитите от онлайн разсейването е да практикувате самодисциплина и самоконтрол. Ако вашата работа не изисква да сте постоянно достъпни по мейл, отделете си определено време да проверявате пощата си, социалните мрежи или някои блог постове. Обикновено повечето хора са по-малко мотивирани след обяд. Можете да използвате това време да се разсеете с някой весел пост или статия. Има и допълнителни приложения в браузерите, които могат да блокират достъпа ви до определено съдържание, за да можете да се фокусирате върху по-важните в момента неща.

Проблем №4: Мултитаскинг

Скачането от една задача на друга, вторачването в дългия списък с неща за вършене и опитите да свършите няколко неща едновременно, водят до забързано ежедневие, в което всички изглеждаме заети. Трудно е да свършиш нещо, когато се опитваш да приключиш всичко едновременно.

Решение: Пробвайте друга стратегия

Ако се отнесете към всяка задача с концентрация и ясно съзнание, ще видите по-добър резултат накрая. Когато се изкушите да продължите със следващата задача, просто се попитайте: добра ли е идеята да превключвам към нещо друго сега? Имам ли нужда от почивка? Или съм в зоната на концентрация в момента и просто се разсейвам от големия си списък със задачи?

Проблем №5: Очаквате, че продуктивността просто ще се случи

Не е толкова просто. Отиването на работа и това да бъдеш продуктивен често се бъркат за синоними. Хората очакват, че щом влязат в офиса, магически ще се мотивират да свършат задачите си за деня.

Решение: Намерете система, която ще работи за вас

Има много начини да си водите списък със задачи. Можете да потърсите различни апликации, които ще ви позволят да следите приоритети си и да отбелязвате прогреса си. За да проверите дали новата система работи добре за вас, е хубаво да си водите дневник на продуктивността. По този начин ще разберете в коя част на деня работите най-добре, какво ви е помогнало при работата с различни задачи и как сте се почувствали в края на работния ден, когато сте си тръгнали от офиса. С времето ще откриете някакви зависимости в поведението си и ще откриете къде може да се усъвършенствате. Има толкова много системи и апликации и със сигурност ще откриете вашата. Дали ще е нещо просто като някаква музика за релаксация в шумоизолиращи слушалки или нещо комплексно като допълнително браузър приложение, което блокира използването на повече от един прозорец. 

Ще бъдете продуктивни, когато положите усилие да откриете какво точно означава тя за вас. Не бъркайте активностите с постиженията. Това да си активен не означава, че вършиш нещо, от което има реален резултат. За да се превърнете в продуктивни хора, трябва да мислите за крайния резултат. Трябва да отделите време да помислите върху приоритетите си и намирането на система, която ще работи най-добре за вас. 



Теми   всичко за теб | кариера | продуктивност

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.