X

15 неща, които ресторантите не искат да знаете

от в 13:27 на 26.02.2015 в Свободно време | Интересно


15 неща, които ресторантите не искат да знаете

15 неща, които ресторантите не искат да знаете

"Келнер, в кюфтето ми има косъм!" - жалва се клиент.
"Съжалявам, господине, но майстор-готвачът ни е еднорък и меси кюфтетата върху гърдите си и понякога това се случва" - отвръща сервитьорът.
"Добре че не поръчах пълнени чушки" - мисли си клиентът.

Освен едноръкия готвач ресторантите по света и у нас крият още малки тайни, които не биха споделили с клиентите си. Ето и кои са те:

1. Ако главен готвач излезе да вечеря на ресторант, три са нещата, които почти никога не би си поръчал - пилешко, паста и пица. Това са отговорили при проучване 86% от анкетираните готвачи.

2. Двама от трима готвачи признават, че ако храна падне на пода в кухнята, те я вдигат, измиват и използват.

3. Хлябът, донесен ви в панерче на филийки, почти винаги съдържа филийки, останали от друга маса.

4. Бармани споделят, че никога не биха си поръчали лимон с напитка в заведение - плодът там никога не се мие, просто се нарязва на резени и се сервира.

5. В 99% от големите ресторанти по света бърканите яйца на закуска се правят от яйчен прах. Това съвсем не се прави заради икономии, а защото така рискът от заразяване със салмонелоза се свежда до нула.

6. В детските менюта тестото за пиците често се замесва с доста захар, защото това се харесва на малките и искат още. Повече захар се слага и в останалите неща от менюто за невръстни.

7. Ако музиката в ресторант е силна, не си мислете, че го правят, за да може да чуват и готвачите в кухнята. Научно установено е, че колкото по-силна е музиката в заведение, толкова по-малко време губят клиентите в приказки и толкова повече храна поръчват.

8. В наръчник за сервитьори пише следното: "Ако искате да получите по-голям бакшиш, първо се представете на клиентите и ги помолете да се обръщат към вас на малко име. Приклякайте до човека, който поръчва в момента, ужким за да слушате по-внимателно поръчката. Докосвайте леко клиентите по рамото с ръка. Обръщайте специално внимание на децата."

9. Ако сте вегетарианци и попитате дали зеленчуковата супа е сварена със зеленчуков бульон, сервитьорът в 90% от случаите ще отговори "да", макар да не е така.

10. Сервитьорите изчакват някой да си поръча силно препечена пържола, за да пробутат старо месо.

11. Никога не влизайте да вечеряте в ресторант един час преди затварянето на кухнята - ще получите скапани вече продукти, най-често зле и прибързано приготвени.

12. Винаги проверявайте предварително тоалетните на един ресторант. Нивото на чистота там отговаря на чистотата в кухнята.

13. Никога не си поръчвайте риба в неделя или понеделник. В почивните дни няма доставки на прясна риба, така че ще получите стара. Обикновено заведенията зареждат с риба два пъти на седмица. От вторник да петък са добрите дни за поръчване на риба.

14. Избягвайте старателно ресторантите по празници - особено Св. Валентин или 8 март. Тогава "специалните" менюта са с надути цени, контролът върху качеството на храната е занижен, а поради наплива от клиенти най-често обслужването е под всякаква критика - само ще си развалите празника.

15. Сервитьорите наистина "отмъщават" на досадни клиенти. Един от тях разказва как, след като 2 пъти му върнали пържола, той я пуснал в миялната без препарат за няколко минути. Този път клиентът останал много доволен.

Източник: в.Труд



Теми   здраве | ресторанти | тайни | храна

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.